Recension: Maktens ringar (säsong 1)

Nu kan du se spektakulärt bakom kulisserna-material på Maktens ringar

• Amazon Prime
Filmtopp
22 november 2022 kl. 17:11

Unik behind the scenes-resa på en av årets största serier

Fans av "Sagan om Ringen: Maktens Ringar" kan nu få en exklusiv titt bakom kulisserna av alla åtta avsnitt via Prime Videos så kallade "X-Ray". Den ger oss en inblick i skapandet av J.R.R. Tolkiens magnifika kungadöme som aldrig förr.

Amazon Prime Video lanserar nu Skapandet av Maktens Ringar – tidigare utgivet innehåll från bakom kulisserna av första säsongens åtta avsnitt – exklusivt via X-Ray. En helskärmsupplevelse du kan ta del av när som helst under tiden du kollar på serien. Tittare kan också komma åt X-Ray-avsnitten genom att bläddra till underrubriken med bonusinnehåll på seriens startsida på Prime Video

X-Rays bakom kulisserna-material erbjuder publiken en nära, personlig inblick i produktionen av säsong ett, vilket låter fans upptäcka hur serien minutiöst gett liv åt J.R.R. Tolkiens skapande av Midgård. Dessa ”Skapandet av”–avsnitt, där varje avsnitt motsvarar ett av första säsongens åtta avsnitt, ger en spännande djupdykning i serien med exklusiv tillgång, bakom kulisserna-material och intervjuer med skådespelare, showrunners, exekutiva producenter, regissörer och produktionsteam.

Skapandet av Maktens Ringar ger fans en speciell inblick i skapandet av det unika kungadömet som utgör Midgård, inklusive Númenor och Khazad-dûm, som visas på skärmen för första gången någonsin. Dessa avsnitt avslöjar också spännande detaljer om produktionsdesign, dekoration, kostymer, smink, visuella effekter, specialeffekter, stunts, svärdslagsmål, ridning, och så mycket mer av de invecklade förberedelser som behövs för att skapa denna mycket speciella värld.