Recension: Special Ops: Lioness (säsong 1) – ny hårdnackad spionthriller

14 november 2023 kl. 08:11

Flera nya original bland höjdpunkterna

Nu delar streamtingtjänsten med sig av deras höjdpunkter för julen. Här är alla nya filmer och serier på SkyShowtime i december 2023.

Nya serier på SkyShowtime i december

Ny westernserie om legendarisk sheriff kommer till SkyShowtime i december

Lawmen: Bass Reeves (säsong 1) – 18 december

Lawman: Bass Reeves får den legendariska sheriffen och brottslingarna i Vilda västern att komma till liv. Reeves (David Oyelowo) är känd som den största hjälten i den amerikanska Vilda västerns historia och han arbetade som federal fredsofficer efter återuppbyggnadsperioden i Indianterritoriet, där han fångade över 3 000 av de farligaste brottslingarna utan att någonsin bli skadad.

Lawman: Bass Reeves är en antologiserie som planerar att även följa andra ikoniska poliser och brottslingar som påverkat historien.

De första två avsnitten släpps på premiärdagen. Därefter släpps ett nytt varje vecka.

Smothered (säsong 1) – 18 december

Sammy är en självständig ung kvinna som är färdig med dejtingappar, medan Tom är en man med varmt hjärta som har en del problem. Dessa två främlingar möts och det slår gnistor när de sjunger av sina fulla hjärtans lust i ett karaokebås. Efter att de kommit överens om att ha en villkorslös kärleksaffär, kompliceras relationen av känslor som växer fram emellan dem. Sammy upptäcker snart att det finns en annan kvinna i Toms liv – hans sexåriga dotter.

Smothered är en lite ovanlig romantisk komedi om två världar som krockar när romantiken flödar, men pressen av modern dejting finns kvar.

Alla avsnitt blir tillgängliga den 18 december.

Action och spänning i Special Ops: Lioness på SkyShowtime
Storsatsningen "Special Ops: Lioness" fortsätter in i december. Foto: SkyShowtime.

Serier som fortsätter

Dreamland (säsong 1)

Dreamland är ett drama med hjärtat på rätta stället om hemligheter, lögner, kärlek och strävan i en familj med fyra systrar. Serien utspelar sig den brittiska kuststaden Margate och är en mörk komedi som utforskar kvinnliga relationer över generationsgränserna. Den äldsta systern Trish (Agyeman) är gravid för tredje gången och hennes två systrar Clare (Gabby Best), Leila (Aimee-Ffion Edwards) springer runt henne tillsammans med sin mamma (Frances Barber) och mormor (Sheila Reid). Men när deras andra syster, Mel (Allen), plötsligt dyker upp i deras liv igen hotar hennes återkomst att destabilisera hela familjen.

Nya avsnitt varje vecka.

Fellow Travelers (säsong 1)

Fellow Travelers har skapats av Oscarsnominerade Ron Nyswaner (Philadelphia, Homeland) och baseras på romanen av Thomas Mallon. Det är en episk kärlekshistoria och politisk thriller som följer den flyktiga kärlekshistorien mellan två mycket olika män. Matt Bomer spelar den karismatiske Hawkins Fuller, som har en karriär bakom kulisserna inom politiken. Hawkins möter Tim Laughlin (Jonathan Bailey), en ung man med starka ideal. De inleder en kärlekshistoria samtidigt som Joseph McCarthy och Roy Cohn förklarar krig mot omstörtande och sexuellt avvikande människor och inleder en av de mörkaste perioderna i 1900-talets amerikanska historia.

Nya avsnitt varje vecka.

Frasier (säsong 1)

Frasier är en komediserie som utspelar sig i Seattle och följer den vältaliga och pompösa radioprataren dr Frasier Crane (Kelsey Grammer), hans fräcka radioproducent Roz (Peri Gilpin), hans tävlingslystna, intellektuella bror Niles (David Hyde Pierce), deras griniga far Martin (John Mahoney) och hans något udda inneboende sjuksköterska Daphne (Jane Leeves). Frasier blandar fantastiska karaktärer, sofistikerade och smarta ordvitsar och skojig fysisk komedi, vilket bevisar att skratt är bästa terapin. Fråga bara den frenetiskt frustrerade dr Frasier Crane.

Nya avsnitt varje vecka.

Special Ops: Lioness (säsong 1)

Från Oscarsnominerade Taylor Sheridan kommer den sevärda serien Special Ops: Lioness som är baserad på ett verkligt program och följer Cruz Manuelos (Laysla De Oliveira), en något oslipad men passionerad ung marinsoldat som rekryterats för att delta i uppdragsteamet Lioness för att hjälpa till att knäcka en terroristorganisation inifrån. Zoe Saldaña spelar Joe, stationschef för Lioness-programmet med uppgift att träna, hantera och leda sina kvinnliga hemliga agenter. I rollerna ser vi även stjärnor som Michael Kelly, Morgan Freeman och Nicole Kidman.

Nya avsnitt varje vecka.

"Super Mario Bros. Filmen" kommer till SkyShowtime. Foto: Illumination.

Nya filmer på SkyShowtime i december

Vintern på SkyShowtime bjuder även på en hel del nya filmer. Inte minst kommer de två stora biotitlarna Super Mario Bros. Filmen och Fast X, som är det tionde kapitlet i Vin Diesels högoktaniga actionserie. Likaså får vi se den omtyckta skräckkomedin Renfield med Nicolas Cage och Nicolas Hoult slå ned på streamingtjänsten, och senaste Transformers-filmen Rise of the Beasts.

SkyShowtime fyller även på utbudet med en hel härliga vinterfavoriter att värma upp kvällarna med när det blir både mörkare och kallare ute. Förutom älskade julfilmer kommer du även att hitta välbekanta filmserier i streamingtjänstens bibliotek.

Hela listan med nya filmer:

• A Merry Christmas Miracle – finns att streama
  • Grinchen - julen är stulen – finns att streama