• Dokumentär, Komedi
11 oktober 2020 kl. 14:10

Trivsamt och underhållande med Jack och Michael.

Den brittiske Komikern Jack Whitehall har snart åkt jorden runt tillsammans med sin bittra pappa Michael. Nu åker far och son på nya resor tillsammans. Kanske är det ändå dags att sluta resa nu?

Jack Whitehall
    Jack Whitehall, Michael Whitehall, Hilary Whitehall m.fl

Michael Whitehall är den alltid välklädda, något bittra och försiktiga gubben som helst sitter i en fåtölj och läser en bok. Jack Whitehall är den ständigt energifulla, smått excentriske och oerhört sociala komikern som alltid vill hitta på nya galna saker. Tillsammans är de sannerligen ett omaka par. Så varför inte resa tillsammans?

Det är vad far och son Whitehall har gjort i ett par år nu i Netflix-serien Jack Whitehall: Travels With My Father. I seriens fjärde säsong ska Jack på standup-turné på andra sidan jorden, självklart ska pappa med på resan. Så tillsammans beger sig britterna på en långresa till Australien. Den här gången tillsammans med mamma Hilary, som ska hålla koll på grabbarna under deras äventyr och upptåg.

Underhållande men kort.

Det mesta känns igen från tidigare säsonger när Jack Whitehall nu alltså drar med sin stackars pappa på nya resor. De tjafsar ständigt, Jack utsätter sin pappa för diverse oväntade och obekväma situationer samtidigt som far och son upptäcker världen på ett trivsamt och underhållande vis. Nytt för den här säsongen är dock att Jack även har fått med sig mamma Hilary. Något som ger en ny dimension och en ny sorts bredd. Hilary bjuder, likt Jack och Michael, på roliga kommentarer och på sig själv. Samtidigt som hon håller grabbarna i schack med kort koppel.

Om man har sett tidigare säsonger är det svårt att inte lägga märke till att Michael verkar ha mjukats upp lite. Han gör flera saker som han i den första säsongen aldrig hade gått med på. Det är såklart roligt för serien att han faktiskt gör det, men det hade också varit kul om han höll fast vid sin konservativa och komfortabla livsstil. Kanske har resorna fått honom att se livet med nya ögon?

Sedan första säsongen av serien kom 2017 har vi fått följa med Jack och Michael på roliga resor runt hela jorden. Vi har fått följa med till Asien, USA och Europa. Resorna har alltid varit underhållande och roliga. Därför känns det väldigt trist att se att resorna blivit allt kortare. Den fjärde säsongen är, precis som tredje, bara två avsnitt. Troligtvis beror det på att Michael faktiskt börjar bli till åren och orkar kanske inte längre hålla Jacks tempo. Men förhoppningsvis får vi se ett par fler avsnitt med The Whitehalls. För tillsammans är de väldigt underhållande.

Fjärde säsongen är till viss del precis som tidigare säsonger och bjuder inte på mycket nytt eller något speciellt. Förutom Hilary och lite nya platser. Trots det är det lika underhållande att se Jack och Michael på resande fot.

FÖR MER LÄSNING --> SCROLLA VIDARE!