Nu på bio

Det senaste på biofronten!

Se första avsnittet av Heartbeats gratis

C More släpper första avsnittet av Heartbeats på YouTube

  • C More
Filmtopp
Filmtopp | Nyhet
12 januari 2022
Filmtopp
Filmtopp | Nyhet
12 januari 2022

C More släpper avsnitt av Heartbeats på Youtube

I dag har C Mores nya ungdomsserie "Heartbeats" premiär på streamingtjänsten, men du kommer även kunna se det första avsnittet på Youtube.

"Heartbeats" är en ny svensk serie som är baserad på den norska tittarsuccén med samma namn. Handlingen kretsar kring Mio och Anders, två unga vuxna som bor i samma stad men lever under helt olika förutsättningar. En varm sommarkväll gör de varandra sällskap hem, men efterföljderna av kvällen gör att mötet inte blir en engångsgrej, som de båda tänkte.

Se första avsnittet gratis på YouTube

C More testar för första gången en ny lanseringsmetod när de släpper det första avsnittet av Heartbeats Youtube samtidigt som serier har premiär på C Mores. Filmtopp har varit i kontakt med Anna Chrona, Head of Commercial på C More, som säger följande om lanseringsmetoden:

Heartbeats är först ut i vår stora satsning på young adult-serier. Även om målgruppen för den här typen av serier är större än vad man först tänker sig, så riktar vi oss delvis till en ny publik för oss. Därför känns det extremt kul att bjuda på första avsnittet och vi hoppas att det gör att fler får upp ögonen för den här fantastiska kärlekshistorien. Första gången är alltid lite av ett test, men om det gillas av tittarna så är det inte omöjligt att vi gör en liknande lösning för någon av våra kommande serier.

Två avsnitt finns nu på C More

C More kommer inte att släppa resterande avsnitt på YouTube, men utesluter inte ett sådant alternativ för framtida lanseringar. Den som vill se mer av Heartbeats hittar istället de tre första avsnitten tillgängliga på C More redan i dag. Därefter släppts två avsnitt i veckan.

På frågan om YouTube-lanseringen främst ses som en möjlighet till branding eller ett sätt att aktivt öka sin abonnentskara säger Chrona följande:

– Vi ser stor potential i Heartbeats och vill såklart att så många som möjligt ska kunna ta del av serien. Jag skulle nog säga att det handlar om att nå nya tittare, och då framförallt en yngre målgrupp, med vårt innehåll. YouTube är en bra plattform för det.

Enligt Chrona har C More Ingen prognos på vilken tillväxtmöjlighet YouTube-lanseringen kan innebära för streamingtjänsten.

LÄS OCKSÅ: