• Action
Uppdaterad 18 september 2020 kl. 10:09 | Publicerad 17 september 2020 kl. 10:09

”The Boys” är lika härligt brutal som vanligt.

TV-världens mest brutala och tankeväckande superhjälteserie fortsätter med samma höga kvalitet som under den första säsongen. Amazon Primes ”The Boys” är definitivt här för att stanna.

Eric Kripke
    Karl Urban, Jack Quaid, Antony Starr, Aya Cash m.fl.

Den första säsongen av The Boys blev en av förra årets mest oväntade succéer, särskilt med tanke på hur många tittare som sannolikt hade börjat känna att superhjältegenren blivit allt mer uttjatad på TV. När serien nu återvänder till Amazon Prime så gör man det med avsevärt högre förväntningar från den växande skaran av fans. Men streamingtjänsten har uppenbarligen ett väldigt stort förtroende för sin superhjälteserie, eftersom man redan under sommaren bekräftade att en tredje säsong har beställts.

Den andra säsongen av The Boys tar vid där den första slutade. Med Madelyn Stillwells dödfall, pekas Billy Butcher (Karl Urban) och hans ”The Boys” ut som de ansvariga, som därför blir några av planetens mest eftersökta ”terrorister”. Homelander (Antony Starr) leder fortfarande ”The Seven”, superhjältarna med både advokater och PR-folk redo att spinna varje tvivelaktig handling till något positivt. Men den här gången är det däremot inte bara de nya superterroristerna eller ens Butchers ”The Boys” som ger Homelander huvudbry, utan självaste VD:n (Giancarlo Esposito) för Vought.

Under säsongen introduceras även den nya ”hjälten” Stormfront (Aya Cash), som får det att börja storma rejält inom ”The Seven” – särskilt när det visar sig att hon är minst lika brutal och oförutsägbar som Homelander. Efter att ha haft en väldigt liten, men betydande roll under den första säsongen får vi nu även följa Butchers fru (Shantel VanSanten) allt mer... och genom det får vi även en ökad förståelse för det triangeldrama, som på många sätt är själva grundbulten som håller ihop serien.

Amazon Prime verkar dessutom ha förstått att The Boys är en av streamingtjänstens mest lyckade TV-serier hittills, trots att de släppt en rad hyllade serier tidigare så är det ingen annan som har slagit lika brett. Utan att veta några exakta siffror verkar åtminstone de första avsnitten vara mer påkostade och ”extra allt” – i form av explosioner, blod och gammal hederlig action. Samtidigt som man har lyckats behålla de charmiga och nästan komiskt underhållande dialogerna mellan karaktärerna vid liv.

Om du gillar brutal underhållning på högsta nivå och inte har något emot lite övervåld och massor av blod... så finns det troligtvis inget bättre än The Boys. Men även om det är just de bitarna som lockar in den breda massan, passar man även på att kasta kopiösa mängder skit på alla möjliga olika samhällsproblem som finns ute i vår värld idag. Det ska bli väldigt intressant att se hur den nya säsongen slutar, med tanke på att vi redan nu vet att det kommer en fortsättning.

För fler recensioner --> Scrolla vidare! Spana även in vår samlingssida med alla Amazon-nyheter!